Ajuta o Mamica - Acasa - de la mamica la mamica
logareinregistrarecastigatori & premiantiinformatii cadouricontact
 
Ne ajuti cu un raspuns ? Buna dimineata










info mami: preconceptiasarcinanastereacopii pana la 1 ancopii intre 1 si 4 anicopii intre 4 si 8 ani copii intre 8 si 14 aniadolescentialte articole pentru mamici
| ultimele articole adaugatecele mai citite articolesanatatemoda si frumusetedieta si alimentatiesex si relatiicarieratimp liberutile
 


Info mami » Copii intre 4 ani si 8 ani / Utile

Ce face copilul meu la gradinita? (despre gradinitele cu program normal)
« inapoi

Odata ce incepeti sa integrati copilul in mediul gradinitei, presupun ca ati vrea sa stiti ce va face el pe parcursul unei zile. Poate doamna educatoare nu are timp sa va explice cu lux de amanunte tot ce se petrece in sala de grupa, si poate gradinita nu are camere de luat vederi, pentru ca dumneavoastra sa vedeti tot ce se intampla.

De aceea, voi incerca sa va fac un scurt "scenariu" al unei zile de gradi.

Ati schimbat copilul si l-ati dus in sala de grupa. Pentru ca nu toti copiii ajung in acelasi timp la gradi, exista o perioada de 15-20 de minute (educatoarea stabileste perioada, deoarece stie cat dureaza pana se aduna toti copiii), in care cei mici se joaca cu jucariile preferate, povestesc ce au facut acasa sau... lenevesc.

Ziua debuteaza cu Intalnirea de dimineata (8:30): mai intai prin salut (poate fi facut printr-o poezie sau un cantecel), apoi prin prezenta in cartea grupei a fiecarui copil. Ce inseamna asta? Pe rand, fiecare copil ia din cosulet fotografia sa, se prezinta cu nume si prenume, si aseaza fotografia pe panoul grupei.

Se trece la completarea calendarului naturii (jetoane cu fenomene, anotimpuri, zile, date, ce sunt asezate pe panoul "Calendarul Naturii") si la o scurta discutie despre anotimpul in care ne aflam. Aceasta activitate se desfasoara zilnic.

In continuare este introdusa" noutatea zilei", prin intermediul unei surprize - o scrisoare, un prieten drag, un parinte, un animalut (in functie de activitatea ce trebuie desfasurata).

Copiii, impreuna, interpreteaza un cantecel, raspund la ghicitori sau recita o poezie ce se potriveste temei ce va fi tratata in ziua respective (activitatea de grup).

Urmeaza un moment de tranzitie, cand, recitand sau cantand, copiii isi aleg centrele tematice la care vor sa "lucreze", (9 -10) unde, prin joc, vor realiza actiunile propuse de educatoare: vor desena, colora, picta, modela, construi, grupa jetoane, intregi puzzle-uri, sau alte activitati propuse in scenariul zilei.

Aici trebuie sa mentionez ca fiecare grupa are amenajate centre de interes, unde copiii stiu ca vor gasi ceea ce-i intereseaza, in functie de tema aleasa pentru ziua-saptamana respectiva:
- Biblioteca: carti, reviste, jetoane;
- Arta: culori, carioci, acuarele, plastilina;
- Constructii: cuburi, Lego, masinute, unelte;
- Casuta papusii: diferite siluete, jucarii de plus, jocuri cu care cei mici se pot juca "De-a doctorul", "De-a mama", "De-a magazinul" etc.

Tema realizata la centrele de interes, alese de copii, fara constrangeri din partea educatoarei, este in concordanta cu tema zilei. Ex. daca intr-o zi avem tema "Familia mea", la centrul Arta vor desena chipul unui membru al familiei, la Constructii vor construi casa/locuinta, la Biblioteca vor grupa jetoane reprzentand membri ai familiei, dupa anumite criterii.

Atmosfera de lucru/joaca este intotdeauna placuta, relaxanta, iar copiii sunt intr-o continua miscare, deoarece cand termina de desenat, trec la construit, apoi la grupat jetoane. Nu lucreaza toti odata la acelasi centru, ci in grupuri mici, prin rotatie.

Cand aproape toti copii au ajuns, pe rand, la toate centrele, sunt atentionati ca activitatea se apropie de sfarsit, deci fac ordine unde au lucrat.

Urmeaza un alt moment de tranzitie (10 – 10:20), cand copiii servesc gustarea, isi spala mainile, folosesc toaleta.

Incep activitatile pe domenii experentiale (10:20-11:20), care au loc, de obicei, sub forma de jocuri, jocuri didactice, concursuri, sub directa indrumare a educatoarei. De obicei, copiii se impart in grupuri mici, dupa preferinte, fiecare grup rezolvand sarcini diferite, pe care, la sfarsit, le prezinta celorlalti. Continuturile activitatilor pe domenii experentiale sunt regasite in programa pentru invatamantul prescolar si in caietul educatoarei, iar modul in care acestea sunt prezentate copiilor ramane la latitudinea educatoarei, in functie de dotarea gradinitei si nivelul de intelegere al copiilor. De aceea, nu va speriati cand copii de aceeasi varsta dar la gradinite diferite nu invata aceleasi poezii, aceleasi cantecel; continutul este acelasi (familie, anotimpuri, animale etc.)

Spre finalul zilei (11:25), la gradinitele cu program normal, copiii invata un cantecel, asculta o poveste, deseneaza, construiesc, se joaca, si ....va asteapta cu drag sa ii luati acasa.

Toate activitatile prezentate se desfasoara sub forma de joc. Educatoarea nu le va spune: "Astazi, la domeniul stiinte, vom discuta despre animalele domestice", ci "Hai sa ne jucam cu animalele domestice". Asa ca nu trebuie sa va ingrijorati cand copilul va spune ca l-a gradi s-a jucat. Prin joc a invatat o poezie, prin joc a asezat obioecte deasupra, dedesupt, in dreapta, in stanga, prin joc a despartit cuvintele in silabe. Prin joc a invatat, fara sa i se para o povara, lucruri banale pentru noi, dar deosebit de importante pentru el.

Sper ca v-am satisfacut curiozitatea in legatura cu programul zilnic al copilului dumneavoastra in cadrul gradinitei.

Info Mami Autor: G. Dana

* Distribuie articolul pe Facebook
* Distribuie articolul pe Yahoo Messenger
* Distribuie articolul pe email



* Comunitatea Ajuta o Mamica pe Facebook - http://www.facebook.com/AjutaOMamica
« inapoi



 
 
© Copyright AjutaoMamica.Ro & CadoulMosului.Com Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.