Ajuta o Mamica - Acasa - de la mamica la mamica
logareinregistrarecastigatori & premiantiinformatii cadouricontact
 
Ne ajuti cu un raspuns ? Buna dimineata










info mami: preconceptiasarcinanastereacopii pana la 1 ancopii intre 1 si 4 anicopii intre 4 si 8 ani copii intre 8 si 14 aniadolescentialte articole pentru mamici
| ultimele articole adaugatecele mai citite articolesanatatemoda si frumusetedieta si alimentatiesex si relatiicarieratimp liberutile
 


Info mami » Copii intre 8 ani si 14 ani / Utile

Pentru unii copii scoala nu reprezinta a doua casa. Ce motive au?
« inapoi

Scoala este institutia publica, de stat sau particulara, in care , comform unei programe aprobate de Ministerul Educatiei, copilul se formeaza, asimileaza cunostinte noi, socializeaza si invata sa invete. Toate aceste activitati se desfasoara sub supravegherea atenta a cadrelor didactice, persoane cu studii corespunzatoare in domeniul educatiei. Pricipalii parteneri in procesul de educatie al copilului sunt dascalii, copiii si parintii. O relatie corecta intre acestia, bazata pe incredere si respect , se concretizeaza intr-o educatie de valoare.

In principiu, asa ar trebui sa arate scoala. Un spatiu social unde copilul se simte in siguranta, este integrat intr-un grup si este respectat pentru ceea ce este.

Totusi, exista multe cazuri de copii care dezvolta repulsie fata de scoala. Am incercat sa identific cateva din cauzele ce provoaca acest comportamnet si sa gasesc unele solutii.

Exista cadre didactice, putine la numar, care trateaza copiii diferentiat, in functie de familiile din care provin. Astfel, un copil ce este tratat cu indiferenta, marginalizat, se simte nedreptatit. La inceput percepe aceasta situatie mai vag, dar daca ea continua, copilul are senzatia ca este lipsit de importanta, ca nu are valoare. Scoala nu mai este pentru el locul in care se intalneste cu prietenii, locul in care doamna il mangaie pe crestet si il incurajeaza, ci se transforma intr-o simpla sala unde nimeni nu il cunoaste si nu ii apreciaza calitatile. Copilul tratat astfel nu va mai fi atent la ore, va omite sa isi faca temele si sa participe la activitati. Acest comportament atrage dupa sine sanctiuni din partea cadrului didactic. De aici decurge, inevitabil, repulsia fata de scoala, dorinta de a chiuli de la ore pentru a petrece timpul in cercuri in care se simte apreciat, important. Pentru a evita astfel de comportamente, parintii trebuie sa discute cu cadrul didactic, sa-si expuna punctul de vedere si sa ceara atentie egala pentru copil.

Exista parinti care au o parere nu prea buna despre scoala sau despre dascalul de la clasa. In general, acestia isi exprima parerile de fata cu copilul. Acesta nu ia in seama discutiile dintre adulti, dar cu timpul, auzind mereu in casa pareri contra, tinde sa excluda dascalul/ scoala din preferintele sale, incercand sa urmeze exemplul parintelui. Nu intelege de ce trebuie sa invete daca mama spune ca la scoala nu se face carte. Nu mai respecta cadrul didactic pentru ca tata s-a certat cu acesta din cine stie ce motive. In acest caz, parintii trebuie sa inteleaga un lucru: problemele si parerile personale ar trebui discutate fara ca cei mici sa fie de fata. Nemultumirile, nedumeririle, reprosurile nu trebuie sa fie cunoscute copilului, ci se rezolva intre adulti.

Sunt familii in care situatia este incordata (certuri dese, scandaluri). Un copil ce provine dintr-o astfel de familie va neglija scoala pentru ca nu va putea tine pasul cu colegii – nu - si va face temele, nu va participa la activitatile extra, nu va socializa de frica sa nu fie pus intr-o situatie in care sa discute despre familia sa. In acest caz este necesar sa fie constituita o comisie la nivelul scolii, comisie care sa discute cu parintii despre problemele pe care acestia le creeaza copilului si care sa monitorizeze evolutia situatiei. In cazuri de violenta sau abuzuri in familie trebuie anuntat asistentul de la Protectia Copilului care se ocupa de zona respectiva.

Copiii care au un ritm de dezvoltare mai incet, care intampina greutati in invatare sunt copii la care este posibil sa intalnim refuzul de a mai merge la scoala. Parintii trebuie sa ia legatura cu scoala, sa-si ajute copii sa depaseasca pragurile psihologice de "nu pot" sau "n-am sa reusesc niciodata".

Colectivul de elevi al clasei sau al scolii este un alt factor ce poate schimba imaginea pe care cel mic o are despre educatie. Acest subiect este dezbatut astazi pe toate canalele de stiri, in toata presa, deoarece incep sa ia amploare, mai ales la nivel de liceu, bataile intre colegi, taxele de protectie. Conducerea scolii, impreuna cu parintii trebuie sa ia masuri pentru eliminarea factorilor ce diturba linistea si buna desfasurare a activitatii scolare.

Unul dintre cei mai intalniti factori este anturajul din afara scolii. Un anturaj in care copilul este atras sa consume bauturi alcoolice si droguri, sa chiuleasca. Cu timpul, oricat de bun ar fi copilul, neparticipand la ore ramane in urma cu materia,ia note nici, poate ramane corijent sau chiar repetent. Nedescoperita la timp, aceasta problema poate afecta destul de mult un adolescent.

Daca ne dorim o educatie corespunzatoare pentru copil, este necesar sa ne implicam in realizarea acesteia. Trebuie sa cream o conexiune intre noi, ca parinti , si scoala. Trebuie sa devenim prietenii copiilor nostri, prieteni carora sa le poata spune orice, fara sa se teama ca vor fi pedepsiti sau judecati. Sa incercam sa observam semnele ce ne-ar putea indica anumite probleme , sa nu le trecem cu vederea sperand ca se vor rezolva de la sine.

Eu cred ca atunci cand un copil isi pierde interesul pentru scoala, cea mai mare parte din vina le revine parintilor.

Info Mami Autor: G. Dana

* Distribuie articolul pe Facebook
* Distribuie articolul pe Yahoo Messenger
* Distribuie articolul pe email



* Comunitatea Ajuta o Mamica pe Facebook - http://www.facebook.com/AjutaOMamica
« inapoi



 
 
© Copyright AjutaoMamica.Ro & CadoulMosului.Com Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.